16 november 2013

CDA Castricum: inzet combinatiefunctionaris

In 2010 heeft het CDA samen met GroenLinks en de PvdA het voor elkaar gekregen dat er unaniem werd gekozen voor de Combinatiefunctionaris (geschoolde docenten in de sport en op het gebied van cultuur in de breedste zin van het woord).  Zij zorgen voor verbinding tussen scholen, sportverenigingen en culturele instellen door kinderen op de basisschool en in het voortgezet onderwijs door hun activiteiten

Nu in 2013 is het ons weer gelukt om unaniem de handen op elkaar te krijgen. Dit keer omdat de budgetten voor de combinatiefunctionaris ook ingezet kunnen gaan worden om de ouderen in onze gemeente enthousiast te maken om mee te doen aan sportieve of culturele activiteiten.

Zet dit ook nog naast de motie over actief wijkgericht en buurtgericht werken die ook is aangenomen, dan denk ik dat we op de goede weg zijn. Het CDA vindt dit een mooi voorbeeld van onze 7 principes "Wij willen een samenleving waar u samen met anderen zoveel mogelijk zelf bepaald" en dat "iedereen een taak heeft en iedereen die kan doet mee".

Het CDA is zeer tevreden met al deze goede ontwikkelingen.

Elize Bon