05 november 2011

Gebrandsven blijft 1 JOP houden

Afgelopen donderdag werd officieel de enige JOP op de Gerbrandsven in een bestemmingsplan aan de raad voorgelegd.

Het oorspronkelijke plan dat de wethouder aan ons voorlegde (juni 2010) was een tweede JOP op deze plek. Het CDA en de VVD hebben toen een amendement aangekondigd en ingediend om deze uitbreiding te voorkomen.

3 belangrijke partijen, het Jac P, FC Castricum en de sporthal de Bloemen hadden dit ook al aangegeven in hun zienswijze. De wethouder heeft toen pas in oktober 2010 gemeld aan de raad dat hij wederom in contact was getreden met deze 3 partijen en ons amendement dus niet in behandeling genomen hoefde te worden.

Uiteindelijk hebben we als CDA dus gekregen wat we wilden. 1 JOP en meer niet.

Er wordt uitdrukkelijk nog wel gekeken naar alternatieven, maar met zoveel belanghebbenden (omwonenden, jongeren, gemeente etc) is dat een traject waar we een lange adem voor nodig hebben.

Al met al was het een leuke discussie avond, al was dat niet voor het onderwerp dat sec op de agenda stond, het bestemmingsplan.

Elize