08 april 2011

Mooie politieke week in Castricum

Het was weer een goede politieke week. Eerst op bezoek bij AV Castricum om meer duidelijkheid te krijgen over hun brief naar de gemeente en wat te doen. Het CDA vindt dat er maar eens duidelijkheid moet komen. De kwestie over de pachtverlenging speelt al jaren. Het is donderdagavond ook in de caroussel door diverse partijen naar voren gebracht. Dit krijgt zeker een vervolg.

Donderdag zat ik bij de caroussel over het Bestemmingsplan Paulusschool. Het CDA blijft het een onhandige oplossing vinden met de Kiss & Ride en had liever gezien dat ouders bij het Kooiplein gingen parkeren om hun kinderen naar school te brengen. Echter, realiteiszin hebben we ook en we weten ook dat het in deze tijd niet mogelijk is om ouders te dwingen dit te doen of alleen lopend of met de fiets hun kroost te brengen. Dus het voorstel van het college, waar ook de Paulusschool achterstaat, heeft onze goedkeuring gekregen. Dus nu kan de school aan de slag om in 2012 hun nieuwe school te hebben staan!

Ook de Heereweg stond op het programma, waar Fer Wilms het woord voerde. Ook dit plan heeft onze goedkeuring. Het was een interessante en levendige discussie, die mogelijk nog een vervolg krijgen over 2 weken.