13 november 2016

Station

Onlangs is door de Raad het voorstel behandeld om de plannen van Prorail om het station te upgraden en de perrons beter bereikbaar te maken uit te breiden met een verbetering van de toegang.  Prorail brengt o.a. liften bij de ingangen en het perron aan. Daarnaast is het CDA is het eens met de gedachte om de voor en achterzijde van het station beter met elkaar te verbinden. Zeker de ontwikkelingen als het Huis van Hilde, de toegang naar het duingebied en de parkeergelegendheid achter het station voor de bezoekers van het dorpscentrum hiervoor te benutten. Het CDA houdt hierbij wel rekening dat de Stationsstraat voor het autoverkeer zijn doorgaande functie blijft behouden. Het CDA denkt dat met de verlenging van de tunnel aan de duinzijde onder de weg door en de brede luifel aan de dorpszijde met uitwaaierende trap er een mooie entree komt richting dorpscentrum. Voorwaarde is wel dat alle partijen zich houden aan de financiele consequenties van deze verbeteringen aan het station. Het CDA vindt dat dit een goede start is voor de verdere ontwikkelingen in het stationsgebied.

Fractie CDA Fer Wilms