15 juni 2015

Zonnepanelen op daken van huurhuizen.

De fracties van het CDA en GroenLinks vragen bij de voorjaarsnota aandacht van het college voor het plaatsen van zonnepanelen op daken van huurhuizen. (Daarbij hebben ze al bij voorbaat de steun van de lokale partij VrijeLijst.)

Nu hebben bewoners van huurhuizen al de mogelijkheid om hun woningen door KennemerWonen te laten isoleren. Het blijkt dat bewoners van huurhuizen in veel mindere mate overgaan tot het installeren van zonnepanelen op hun dak dan huiseigenaren. Dat heeft o.a. te maken met de eigendomsrelatie en de wijze waarop de woningbouwvereniging KennemerWonen hiermee omgaat. Tijdens een bijeenkomst van CALorie bleek dat er meer mogelijk is. De fracties constateerden bijvoorbeeld dat in de gemeente Heerhugowaard het college heel actief samen met wooncorporatie Woonwaard juist heel actief zijn met het plaatsen van zonnepanelen op huurwoningen. De motie roept het college op om hier ook actief mee aan de slag te gaan.

Meer informatie: Gerrit Branderhorst, CDA, tel: 06-22256350

Hannie Lutke Schipholt, GroenLinks, tel: 06-12125713

Click hier voor de ingediende motie