05 juli 2024

AZC in Naarden:Verantwoordelijkheid om mensen op te vangen en goed naar buurt te luisteren

Er is veel commotie over de komst van een Asielzoekers Centrum (AZC) in de Witte Toren in Naarden(vlakbij de wijk Keverdijk en de aansluiting op de A1.

Er komen naar verwachting 150 asielzoekers, vooral alleenstaande mannen uit bijvoorbeeld Syrie en Jemen.

Bas Veerman: Fractievoorzitter CDA Gooise Meren:

We zijn blij dat we als GM een bijdrage kunnen leveren aan de opvang van asielzoekers. We snappen echter ook de bezorgdheid van de buurtbewoners. Het borgen van een goede veiligheid voor alle partijen vinden wij dan ook essentieel. Denk hierbij aan het veilig maken van weg. Veiligheid van de buurt en goede zorg om de toekomstige bewoners goed te laten landen in onze gemeente. De gemeente moet goed luisteren naar de omwonenden en horen waar hun bezwaren en/ of angst zit om vervolgens te kijken of en zo ja wat hiermee te doen. We hebben hier een gezamenlijke verantwoordelijkheid om mensen goed op te vangen.