24 november 2021

Dorpsplein Obdam: CDA Koggenland staat achter DoeTeam

Maandag 15 november is het ontwerp van DoeTeam Obdam voor het creëren van een dorpsplein in het centrum besprokenin de gemeenteraad. Een heel mooi initiatief van betrokken inwoners om het gebied tussen de Brink en de Kerk om te toveren tot een ontmoetingsplek.

Standpunt CDA Koggenland
Als CDA fractie zijn we enthousiast over het ontwerp en zijn vol lof over het DoeTeam dat er zoveel tijd en energie in gestoken heeft. We zijn als fractie van mening dat het voorgelegde plan kan worden uitgevoerd.

Aandachtspunten
Het betreft een investering van € 565.000,00 aan gemeenschapsgeld. CDA Koggenland vindt het daarom belangrijk:

1. Dat door middel van het betrekken van inwoners het initiatief breed wordt gedragen.
2. Er ook voor initiatieven van andere DOE-teams middelen beschikbaar blijven.

Vervolg
Wat CDA Koggenland betreft komt dit onderwerp terug op de volgende vergadering van de gemeenteraad. CDA Koggenland zal een voorstel van het college steunen waarbij wij de aandachtspunten over het betrekken van inwoners en de financiële middelen voor initiatieven van andere DOE-teams meegeven. Vervolgens kunnen de Obdammers door het DoeTeam worden geïnformeerd over de plannen en kan de realisatie hopelijk snel van start.