07 december 2014

CDA in actie om bespreekbaarheid en preventie drugsgebruik te bevorderen

Op 20-11 hebben wij samen met D66 een bespreeknotitie voorgelegd aan de commissie Samenleving. Het doel: bespreekbaarheid en preventie van drugsgebruik bevorderen. Deze bespreking verliep positief, er stond de volgende dag een artikel in he...t Noordhollands Dagblad en de burgemeester wil zijn medewerking verlenen. Voor ons was dit aanleiding om samen met D66 en PWF een initiatiefvoorstel voor te leggen aan de raad op 11 december a.s.
Het belang van openheid over drugs en de gevolgen van het gebruik wordt de laatste weken regelmatig belicht in het Noordhollands Dagblad. Wij zijn blij met deze berichtgevingen. Ons doel is immers aandacht voor en openheid over drugs(gebruik).

In het initiatiefvoorstel leggen we aan de raad voor om vanuit de raad een denktank in het leven te roepen die input gaat verzamelen voor de Kadernotitie preventie Alcohol en Drugs die medio 2015 door de raad wordt vastgesteld. De denktank richt zich in hoofdzaak op jongeren maar heeft daarnaast ook aandacht voor ouders, verenigingen en scholen. De denktank zal hierbij actief communiceren. Dit omdat de achtergrond van het initiatiefvoorstel is om 'drugs' uit de taboesfeer te halen.

Claudia Selders-Kroezen