15 juni 2015

CDA komt altijd op voor de meest kwetsbaren!

Dus ook voor leerlingen die naar het speciaal onderwijs moeten. Zij kunnen niet  'thuis nabij' naar school omdat ze veel extra begeleiding nodig hebben. Deze kinderen zijn, over het algemeen, kwetsbaarder dan kinderen van dezelfde leeftijd die wel naar een reguliere school kunnen. Het vervoer tussen school en huis moet daarom zorgvuldig worden geregeld.

Donderdag 11 juni j.l. heeft de raad een wijziging in het besluit over het leerlingenvervoer aangenomen. Hierin is duidelijk opgenomen dat iedere aanvraag voor aangepast vervoer individueel beoordeeld wordt, ongeacht de leeftijd. Dat is een bewijs van erkenning voor het feit dat ook oudere kinderen begeleiding nodig kunnen hebben.

Het CDA heeft als punt van aandacht meegegeven dat het belangrijk is om in de communicatie naar ouders duidelijk te zijn hierover. Het uitgangspunt voor het toekennen van aangepast vervoer is maatwerk en een persoonlijk gesprek is altijd mogelijk.

De aanvragen voor het komend schooljaar zijn inmiddels al gedaan. Bent u van mening dat er verbetering mogelijk is? Laat het ons dan weten!

De verordening kunt u naleven op de site van de gemeente.

Namens de CDA fractie,

Claudia Selders-Kroezen en Els van den Bosch