23 februari 2015

CDA op bezoek bij het bezoekerscentrum Westfrisiaweg

FIETSERS BIJ DUBBELSTROOKS ROTONDES DOOR TUNNELTJES

CDA Gedeputeerde Jaap Bond heeft samen met andere provinciale, regionale en lokale CDA leden een bezoek gebracht aan het  Bezoekerscentrum Westfrisiaweg. De Westfrisiaweg (N23) wordt verdubbeld vanwege  het verbeteren van doorstroming, leefbaarheid, verkeersveiligheid en het versterken van economische structuur en de werkgelegenheid. Het CDA heeft zich goed laten voorlichten en informeren met name op het gebied van de verkeersveiligheid van de fietsers. Tevens heeft het CDA aandacht gevraagd voor de aanleg van groen, de oevers, het landschapsplan en in het bijzonder voor de herplantplicht.  De openstelling van de weg is gepland voor eind 2017. Ook is er gesproken over de niet in het tracé opgenomen parallel weg  in Drechterland, t.b.v. het verkeer vanuit Venhuizen naar het WFO terrein.  Dit laatste punt zal zeker nog een keer terug komen in een vervolg gesprek. Joost Stoffelsen, adviseur omgevingszaken en communicatiemedewerker Jasmijn Nijssen-Gerichhausen geven aan dat wij, maar ook u als lezer, van harte welkom bent in het bezoekerscentrum, om u te informeren en om uw vragen te beantwoorden over de verdubbeling en de werkzaamheden.