15 juni 2015

CDA stemt voor ruimere kaders tijdelijke huisvesting arbeidsmigranten

Het CDA is voor het verruimen van de knellende kaders bij de huisvesting van arbeidsmigranten die tijdelijk in onze gemeente verblijven. 11 juni j.l. is besloten om het maximum van 50 bewoners per gebouw te schrappen. Het CDA wil voor iedereen geschikte en prettig woonplekken mogelijk maken en daarvoor bleek het nodig de huidige regels aan te passen. Van elke aanvraag voor het bouwen van een dergelijk pension wordt een kern(raad) tegelijk met de gemeenteraad op de hoogte gesteld. Uiteraard wordt er pas tot de bouw overgegaan na goedkeuring door de gemeenteraad.

De term huisvesting blijft voor sommige partijen voor wat verwarring geven. De nieuwe kaders voor huisvesting is voor de arbeidsmigranten die tijdelijk in onze gemeente willen wonen. Gezinnen die zich hier permanent willen vestigen zijn van harte welkom in een woonwijk in een van onze zeventien kernen.

Namens de CDA fractie,

Ed Meester