11 april 2014

Coalitie CDA, GB en D66 wordt verder onderzocht

De eerste rondes gesprekken zijn afgerond waarin deze zaken nadrukkelijk aan de orde zijn gesteld. Uit de gesprekken komt naar voren dat meerdere partijen de komende bestuursperiode meer de samenwerkingen met elkaar willen opzoeken om tot betere en daadkrachtiger besluitvorming te komen.

Met het opstellen van een breed en gedragen raadsprogramma, dat door niet coalitie partijen op hun onderdelen zal moeten worden herkend, hoopt het CDA invulling te geven aan deze beoogde samenwerking.

Naar aanleiding van de gesprekken en de verkiezingsuitslag is gekozen om een coalitie van CDA (7 zetels), Gemeentebelangen (4 zetels) en D66 (3 zetels) de komende week verder uit te werken en te komen tot een collegeakkoord. Aansluitend hierop zal een raadsprogramma worden ontwikkeld en doorgerekend.

Mvg,

Ed Meester