05 maart 2014

Het eerste verkiezingsdebat zit er op voor Ed Meester

Het debat was georganiseerd door de dorpsraad. Verschillende stellingen kwamen aan de orde waaronder stellingen over de verhoging van de kiesdrempel, het laten doorrekenen van verkiezingsprogramma's en de voorlopige plannen in Zwaagdijk om bij het plan Klaverweide ook huisvesting voor arbeidsmigranten te bouwen. Uiteraard vond ik onze Lijsttrekker Ed de winnaar in het debat, omdat hij kort en duidelijk zijn reactie op de stellingen gaf. Al ben ik natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld.

Al met al een leuke avond. De dorpsraad had het goed voor elkaar. De zaal was goed gevuld, al hadden er meer partijloze burgers in de zaal mogen zitten. Nu was het vooral debateren voor eigen publiek en het is juist zo leuk om U er bij te betrekken en te horen wat U nu belangrijk vindt.

Ik hoop dat het geen voorbode is van de opkomst van 19 maart en dat iedereen toch vooral gaat stemmen de 19e.

Anita Wakelkamp