01 mei 2015

Parel van de Pleegzorg

CDA hecht belang aan goede zorg voor iedereen en zeker voor de meest kwetsbaren in onze samenleving. We hebben oog voor details en een luisterend oor voor signalen.

In onze gemeente waren er vorig jaar 65 kinderen in pleegzorg. Deze kinderen hebben veel meegemaakt en krijgen in een nieuwe gezinssituatie de kans om zich te ontwikkelen. De zorg voor deze kinderen is niet vanzelfsprekend maar wel van levensbelang. Als gemeente dienen wij ervoor te zorgen dat er voldoende aandacht is voor hen en voor hun pleegouders.

Gedegen voorwerk, overleg met mede raadsleden, vragen aan beleidsmedewerkers en veldwerk heeft er voor gezorgd dat een motie over pleegzorg unaniem is aangenomen in onze raad. Hierbij vragen wij vertegenwoordigers van pleegouders uit te nodigen zitten te hebben in de sociale adviesraad, de raad te informeren over het vormen van deze adviesraad, te onderzoeken wat de kosten zijn om het huidige kinderhulp pleegzorgfonds noord holland in stand te houden (deze komt namelijk per 1/1/2016 te vervallen bij de provincie) en de raad hier voor de begroting 2016 over te informeren.

Els van den Bosch en Claudia Selders-Kroezen