15 november 2015

Zorgelijk gebruik?

Voor de CDA thema avond over de zorg vroegen wij: 'Wat vindt u? Is alles inmiddels goed geregeld bij de gemeente? Is de situatie zorgelijk of zorgeloos?'. Er zijn veel vragen gesteld en ervaringen gedeeld. Gelukkig waren er ook veel antwoorden. Op een aantal dingen komen we zeker nog terug. Want, zo blijkt, zorgeloos bent u niet. Wilt u alsnog uw vragen en ervaringen delen? Neem dan gerust contact op.

Het heeft een aantal keren de krant gehaald. Raadsleden zijn in gesprek gegaan met jongeren van 12 t/m 25 over drugs(gebruik). Binnen een jaar is hierdoor een nieuw preventieplan geschreven. In 2016 gaat onze gemeente ermee aan de slag. Jongeren zijn niet tevreden met de voorlichting over drugs zoals deze er nu is. Het is te eenzijdig en maakt geen indruk. Ze hebben ons ook laten weten wat wel werkt. Zoals dat het belangrijk is om te kunnen praten over drugs(gebruik). Met elkaar en zeker ook met volwassenen. Laten we dat dus doen! Er is nog te veel onbekend en dat vormt al een risico op zich.

Drugs zijn gemeentegrens overschrijdend. Daarom nemen we samen met de CDA fracties in Westfriesland de volgende stap. Ook in de regio is een laagdrempelig en vooruitstrevend actieplan nodig. Voor minder taboe, meer kennis en daardoor minder risicovol gebruik.

Claudia Selders-Kroezen

raadslid CDA, email: [email protected]