25 juni 2017

Ouderen met korting in de bus

Sinds maart kunnen inwoners van Purmerend die de AOW-gerechtigde leeftijd hebben bereikt met een klein of geen pensioen, met 60% korting (inclusief seniorenkorting) met de bus reizen in de regio Waterland. De korting geldt alleen in bussen van EBS in de regio Waterland.

Daarnaast krijgt men eenmalig een startsaldo van € 30. Het abonnement is alle dagen geldig buiten de spits van 09.00 uur tot 16.00 uur en van 18.30 uur tot 06.30 uur. Op zaterdag en zondag geldt de korting de hele dag. Het is een proef van de gemeente Purmerend van twee jaar.

De korting kan het hele jaar door worden aangevraagd. Dat kan op twee manieren:

1. Via de website van de gemeente op de pagina ‘Aanvraag MeerDoen regeling’;

2. Het aanvraagformulier kan worden opgevraagd via team Werk en Inkomen van de

gemeente, telefonisch bereikbaar via (0299) 452 452.

Extra stads-acties

Deze zomer is de gemeente aanwezig op verschillende plekken in de stad, zodat mensen ter plekke uitleg kunnen krijgen en zich kunnen aanmelden. De acties worden aangekondigd in de lokale media’.

Regio Waterland

Regio Waterland is het gebied ten noorden van Amsterdam en loopt van Amsterdam tot Hoorn in het noorden en van het Markermeer in het oosten tot De Rijp en Oostzaan in het westen. Grootste gemeenten in het gebied zijn de gemeenten Purmerend, Edam-Volendam, Waterland en Landsmeer. Op de site van EBS is te zien welke bussen waarnaartoe gaan, zie www.ebs-ov.nl