16 februari 2018

CDA: maak mooie fraaie pleinen en vergeet de kleine pleinen in de diverse buurten niet

De Zandvoortse Courant en ZFM deponeren de komende periode een aantal stellingen waarbij politieke partijen antwoord op moeten geven. De zevende stelling gaat over de pleinen in Zandvoort.

Stelling: De pleinen in Zandvoort lenen zich uitstekend voor nieuwe bebouwing / hotels en woningen.

De gemeente heeft reeds eerder besloten om de pleinen; Watertoren, Badhuisplein en Palacegebied te gebruiken als ontwikkel-gebied met ruimte voor hotels en woningen dit naast de toeristische en economische invulling van de plinten. Het Raadhuisplein is het familieplein voor alle Zandvoortsers, trouwen, sinterklaas, Koningsdag en festiviteiten dus zodanig aan te passen dat het plein blijft bestaan met een slimme herinrichting is dit mogelijk. Hierbij hoort ook een betere aansluiting op de Grote Krocht. Meer groen en meer beleving voor de voetganger en toerist is uitgangspunt.
Daarnaast zijn er in Zandvoort in veel buurten ook kleinere pleintjes en leuke plekjes. Deze dienen te worden verfraaid met groen, speeltoestellen en bankjes. Dus niet alleen denken aan optimalisering van parkeervoorzieningen maar juist ook de leefomgeving en speelruimte in de buurten verbeteren voor kinderen en ouderen. Niets lekkerder dan buiten bij praten met omwonende en passanten.