24 februari 2016

CDA brengt werkbezoek aan regionaal ziekenhuis Hardenberg

Het CDA Overijssel brengt in deze Statenperiode onder het motto “samen Overijssel” vele werkbezoeken aan bedrijven, instellingen, dorpen en kernen. De fractie wil op deze wijze horen wat er leeft en belangrijk wordt gevonden in de Overijsselse samenleving. Op 24 februari staat een bezoek aan het Röpke Zweers ziekenhuis in Hardenberg op het programma. Tijdens het bezoek van de Overijsselse CDA fractie staan gesprekken met de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht en (huis)artsen gepland. Het CDA is erg benieuwd naar de kwalitatieve en economische aspecten van de ziekenhuiszorg. Ook vertegenwoordigers van de lokale CDA-afdeling Hardenberg zullen deelnemen aan dit bezoek

Oor te luister
Tijdens het bezoek hoopt de CDA fractie antwoord te krijgen op een aantal vragen. Hoe is de samenwerking met andere zorgaanbieders geregeld? Wat is de economische betekenis van het ziekenhuis voor de regio? Hoe zit het met de (in)directe werkgelegenheid? Welke kansen en bedreigingen signaleert het ziekenhuis en hoe wordt er samengewerkt met overheden? Het CDA legt tijdens het bezoek haar oor te luister en zal de uitkomsten van het bezoek mee nemen in haar werk als volksvertegenwoordiger.