12 november 2015

CDA maakt provinciale bijdrage kleinschalige Overijsselse evenementen mogelijk

De provincie Overijssel stelt in 2016 1,7 miljoen beschikbaar voor verschillende evenementen in de provincie. Dit geld is met name voor de grote gezichtsbepalende evenementen. De CDA fractie vindt het van groot belang ook de kleine initiatieven niet te vergeten. Vaak zijn zij al goed geholpen met een kleine bijdrage. Juist deze kleinschalige nieuwe initiatieven evenementen zijn van groot belang voor de betrokkenheid in de samenleving, omdat hier veel vrijwilligers bij betrokken zijn. Het CDA ondersteunt graag initiatieven vanuit de samenleving en geeft hier met deze aanvulling op het huidige evenementenbeleid concreet invulling aan.

Eenmalige bijdrage
De organisaties van de kleinschalige evenementen kunnen bij de provincie aankloppen voor een eenmalige bijdrage van maximaal 10.000 euro. In december wordt de procedure voor het aanvragen van deze subsidie bekend gemaakt. Het CDA roept de organisatoren van deze kleine evenementen van harte op bij de provincie aan te kloppen.