12 november 2015

CDA Overijssel wil vernieuwde startersleningen blijven verstrekken

Het CDA Overijssel vindt doorstroming op de woningmarkt erg belangrijk. Vooral starters kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken. Juist nu voor hen verschillende regels strenger worden is het kopen van een huis lastiger geworden. Daarom heeft het CDA, samen met ChristenUnie, VVD, SGP, SP, Partij voor de Dieren een motie ingediend om startersleningen en duurzaamheidsleningen te continueren. Deze motie werd door een meerderheid gesteund.

Doorstroming bevorderen
De motie draagt GS op om te starten met een verkenning hoe ze de doorstroming het beste kunnen bevorderen. Het CDA denkt aan een combinatie van een duurzaamheidslening en een startersleningen. Beide leningen bleken in her verleden zeer succesvol. In maart ontvangt PS de resultaten en besluiten provinciale staten hoe we hier in Overijssel mee verder gaan.