03 juni 2016

Landgoed Vilsteren in harmonie met natuur en omgeving

Onlangs bracht de CDA-Statenfractie een werkbezoek aan het Landgoed Vilsteren in de gemeente Ommen. Overijssel telt 270 landgoederen die tezamen 10% van het totale grondoppervlak van onze provincie beslaan. De economische, culturele en landschappelijke betekenis van landgoederen is enorm. De fractie werd in het prachtige landgoedcentrum ontvangen door mevrouw Liesbeth Cremers, mede eigenares, en dhr. Hugo Vernhout, rentmeester. Er is uitgebreid gesproken over de transitie van de agrarische activiteiten naar volledige duurzaamheid en het draagvlak wat daar voor nodig is bij de pachters. De op en nabij het landgoed geproduceerde streekproducten worden, mits wordt voldaan aan de kwaliteitseisen, onder het merk "landgoed Vilsteren" verkocht. Ook is gesproken over de leefbaarheid van het dorp Vilsteren, dat zo nauw met het landgoed verbonden is. Al wandelend werden ook de persoonlijke contacten versterkt.