19 oktober 2016

Minister Schultz is bereid te kijken naar structurele oplossing knooppunt Bos

In een overleg met een bestuurlijke vertegenwoordiging uit Oost-Nederland heeft Minister Schultz verklaard bereid te zijn kijken naar een structurele oplossing voor de kruising van de N348 en de N35 in Raalte (knooppunt Bos). Dit heeft ze donderdag jl. in brief aan de Tweede Kamer gemeld. Door het CDA wordt al lang aangedrongen op een structurele oplossing voor dit verkeersknelpunt. Afgelopen voorjaar werd dat ondersteund met een pleisterplakactie. De Minister is bereid een eventueel financiële meevallers van projecten elders op de N35 voor knooppunt Bos in te zetten. Ook draagt het Rijk mogelijk bij aan de kosten van een tunnel onder het spoor bij dit kruispunt. Medio november maken Rijk en regio inzichtelijk welke ruimte dit alles biedt voor het knooppunt in Raalte.
In het zelfde overleg is ook gesproken over de N50 Kampen – Kampen Zuid. De regio heeft de Minister gevraagd voor dit traject de planprocedure te starten en hiervoor € 4 - 5 miljoen beschikbaar te stellen. De Minister neemt dit verzoek van de regio mee in de afweging rondom de nieuwe NMCA, een analyse waarbij wordt onderzocht waar knelpunten zullen ontstaan op de rijkswegen in heel Nederland. "Een goede ontwikkeling voor Overijssel", aldus woordvoerder Verkeer en Vervoer Christiaan Schrijver.