05 april 2017

Toeristische kansen voor Kunstbunker in Paasloo

De CDA fractie van Overijssel wil graag weten of er mogelijkheden zijn om het bunkercomplex in Paasloo open te stellen voor publiek. Voor een eerste inventarisatie van de opties, heeft de Statenfractie vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten. De Overijsselse CDA fractie werd tijdens een werkbezoek aan de gemeente Steenwijkerland door de lokale CDA fractie geattendeerd op de kansen voor de regio die het openstellen van het  complex met de bunker, bos en woning voor toeristen met zich mee brengt.

Opslag
“Als onze informatie klopt wordt de bunker nu slechts gebruikt voor opslag van kunstwerken uit verschillende musea. Gezien de historie van deze bunker en de mooie dingen die er te zien zijn, denken wij dat we Overijssel misschien wel een mooi nieuw stukje cultuur kunnen aanbieden. “Voordat het zover is willen we samen met onze lokale collega’s graag zicht op de situatie van nu”, vertelt woordvoeder Cultuur Jeroen Piksen. Als alle seinen op groen blijken staan denken de CDA fracties aan een informatiepunt, gebruik van de woning, erf  en beperkte toegankelijkheid van de bunker.