16 juni 2016

Woordvoerders Verkeer brengen lobbybezoek aan Den Haag

Op 14 juni togen Verkeer woordvoerders Susan Faal en Christiaan Schrijver naar Den Haag voor een lobby bezoek. Ze hadden daar een afspraak met CDA infrastructuur woordvoerder Martijn van Helvert.  Samen met  CDA raadsleden Hilde Palland (Kampen), Petra Hegeman (Raalte) en Marinus Dunnewind (Ommen) gingen zij in gesprek met Martijn over de noodzaak om de wegen N35, N36 en N50 op te nemen op de MIRT agenda, zodat ook deze wegen in aanmerkingen komen voor het  extra beschikbare geld voor infrastructuur.

Pleisteractie
We hebben onze zorgen nogmaals gedeeld met Martijn en de noodzaak voor ondersteuning vanuit het Rijk nodig is om de problemen op de N50 Kampen-Zwolle, N35 kruispunt Bos/Raalte en Marienheem en de N36 bij kruising Beerze op te lossen. Om te laten zien hoe we hier in Overijssel bezig zijn om Haagse aandacht hiervoor te vragen hebben we Martijn een poster overhandigd va de pleisteractie die we hebben gehouden.

Bekende problemen
"We hebben aangegeven dat het gaat om bekende problemen en dat het Rijk al reeds eerder de N50 op de agenda had staan. Bij de kruising bij Beerze is zelfs al wat heeft ondernomen. De wegen moeten terug op de agenda. Het gaat om minimale bijdragen vanuit het Rijk, want ook provincie en gemeenten willen meebetalen aan het oplossen van de problemen. We hebben een goed gesprek gehad met Martijn en hij heeft aangeven hiermee wederom aan de slag te gaan", aldus woorvoerder verkeer Susan Faal.

Vooral doorgaan
Op 23 juni wordt er in Den Haag een belangrijk gesprek gevoerd over de MIRT agenda waarop alle infrastructuurprojecten staan die geld nodig hebben. Om aan Den Haag te laten zien dat ook de wegen in Overijssel in aanmerking moeten komen voor het geld roepen we iedereen op vooral door te gaan met het plakken van pleisters! Deel je foto van je auto met pleister met de hashtag #pleistervoorN35N36N50