01 augustus 2024

Windturbines in de gemeente Borne

Ondanks het goede voorwerk van onze wethouder Michael Geerdink en het college heeft de meerderheid van de gemeenteraad besloten toch tegen de programmeringsafspraken te stemmen.

Hiermee was de deur voor de provincie open gezet met nu als resultaat dat de Provincie in Borne ruimte ziet voor 2 tot 3 windturbines.

CDA Fractievoorzitter Bo ter Braak:
“Zeg maar nee, dan krijg je er 2!”

Het CDA Borne heeft gewaarschuwd voor dit scenario en heeft koste wat kost willen voorkomen dat er géén, dus 0 windmolens in onze gemeente zouden komen, andere partijen hebben een gok gewaagd met nu dit resultaat. Dit betekent dus naast eventuele molens bij wind voor Buren en in Hengelo dat we nu ook nog eens 2 windturbines in Borne kunnen krijgen.
Heel jammer voor onze gemeenschap die ons heeft meegegeven grotendeels geen voorkeur te hebben voor windturbines. Vooralsnog en vanzelfsprekend zullen wij ons blijven inzetten om te voorkomen dat we windturbines in de Gemeente Borne komen.

Klik hier voor het artikel op BorneBoeit