12 juli 2024

CDA Deventer zorgt voor vergroening van de binnenstad

Tijdens de behandeling van de Voorjaarsnota stemde de Gemeenteraad gisteravond unaniem in met het voorstel van Marcel Evers namens CDA Deventer om E 100.000,- extra beschikbaar te stellen voor vergroening van de Deventer binnenstad.

Onze binnenstad wordt steeds aantrekkelijker en populairder. Maar uit onderzoek blijkt dat de bezoeker de binnenstad wel wat stenig vindt en groen mist.

Dit signaal hebben we opgepakt en met dit extra beschikbare geld kan er vanaf dit najaar stevig gewerkt gaan worden aan de vergroening van onze mooie binnenstad. Dit in nauwe samenwerking met retail, horeca, vastgoed ondernemers (verenigd binnen SDBM) die eerder al hebben aangegeven hierin ook fors te willen investeren.

Marcel Evers: “Deze vergroening gaat er mede voor zorgen dat de binnenstad nog meer een aantrekkelijke ontmoetingsplek wordt, iets dat we in tijden van vergaande digitalisering alleen maar kunnen omarmen!”.