29 maart 2017

Wijkverkeersplan Boswinkel

Donderdag 23 maart is door Bewoners Team Boswinkel (BTB) een avond georganiseerd over de verdere invulling van het wijkverkeersplan. Nog niet zo lang geleden zijn de wijkraden Oost- en West-Boswinkel samengegaan in BTB. Geweldig om te zien dat een nieuwe enthousiaste club zoveel mensen uit de wijk in beweging krijgt; er moesten stoelen worden bijgeplaatst.

Het gaat een wijkverkeersplan worden, opgestart door BTB door en met de inwoners van Boswinkel. Een groep inwoners van Boswinkel (zo goed mogelijk verdeeld over de wijk) gaat invulling geven aan het wijkverkeersplan. De inwoners weten het beste wat er speelt in hun wijk m.b.t. verkeer. Zij bekijken wat er moet gebeuren om de wijk Boswinkel verkeersveiliger te maken en het verkeer goed te laten doorstromen. Waar nodig zal de externe verkeersdeskundige ondersteuning en advies geven. De gemeente zit hierbij dus niet aan tafel. Het wordt dus een verkeersplan van en door de inwoners. De inwoners van Boswinkel bepalen waar welke maatregelen genomen moeten worden.

Het wijkverkeersplan zal vervolgens inclusief prioritering van de voorgestelde maatregelen worden aangeboden aan het college. Een veelgehoorde vraag die avond was: “Wanneer is dan de uitvoering?” Dat is uiteindelijk aan de gemeenteraad. Niet alles zal direct gerealiseerd kunnen worden. De uitgangspunten zullen o.a. zijn: prioritering, werk maken met werk (bijvoorbeeld vervanging riolering) en budget. Maar als CDA spreken wij de wens uit dat een goede start het halve werk is.

Eric van der Aa, Raadslid CDA Enschede
Woordvoerder stadsdeel West