11 oktober 2021

Ton ten Vergert beoogd lijsttrekker

Het CDA Enschede draagt Ton ten Vergert voor als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Donderdag 4 november wordt hier definitief over besloten tijdens de ledenvergadering. Dan wordt tevens het nieuwe CDA-verkiezingsprogramma vastgesteld.

De inhoud van het programma sluit aan bij de politieke ambities van Ten Vergert: “Ik zie het CDA Enschede als de ‘noaberschapspartij’, het moet minder ‘ik’ en meer ‘wij’ worden in Enschede. Bijvoorbeeld door als politiek meer samen te werken met dorpsraden en sportverenigingen. Maar ook door meer aandacht te hebben voor de zaken die mensen écht raken, zoals de betaalbaarheid van je woning, energierekening en de gezondheidszorg. Wat vroeger vanzelfsprekend was, is dat nu niet meer. Wij staan naast mensen en kunnen daarmee politiek het verschil maken. ”

Met de keuze voor Ton ten Vergert gaat het CDA voor een lijsttrekker die geboren en getogen is in Enschede en al 8 jaar ervaring heeft in de gemeenteraad. Daarnaast heeft hij een groot netwerk in de stad. De vertrouwenscommissie beschrijft de goede balans van Ton's  vasthoudendheid en zijn vermogen om bruggen te slaan.