18 juni 2014

CDA neemt initiatief voor 4 eigen kleedkamers UNI Kloosterhaar

Het college stelde voor 2 nieuwe kleedkamers te realiseren en UNI voor de andere kleedruimte te verwijzen naar de kleedkamers van de voetbal.

Als motivatie gaf het college de financiële situatie van de gemeente en het beleid om voorzieningen meer gezamenlijk te gaan gebruiken (synergievoordeel) aan. De fractie van het CDA zag in dit geval de voordelen van synergie niet. En voor de extra kosten van 4 nieuwe eigen kleedkamers voor UNI (34.000 euro) was door de fractie dekking gevonden in de opbrengst van de verkoop van aandelen in het afvalverwerkingsbedrijf Attero.

Alle partijen waren van mening dat er nieuwe kleedkamers moesten komen, maar de coalitiepartijen CU en PvdA volgden het collegevoorstel voor maar 2 nieuwe. Gelukkig is met instemming van de andere partijen in de raad alsnog een meerderheid gevormd voor het initiatief van het CDA voor 4 nieuwe kleedkamers. Bij de besluitvorming was er applaus van de op de tribune zittende burgers en korfballers uit Kloosterhaar.

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u binnen het CDA Hardenberg terecht bij Henk Dogger.