26 november 2014

Meldpunt voor mantelzorgers!

Het meldpunt loopt vooruit op de decentralisaties in het zorgdomein. Ook in Hardenberg wordt er keihard aan werkt om alles rond te krijgen.

Mantelzorg staat voor Mona Keijzer symbool voor de zorg, zoals wij die als CDA voor ogen hebben. Mantelzorgers nemen belangeloos de zorg en verantwoordelijkheid voor een familielid of buurtgenoot op zich. Dat is onbetaalbaar. Het meldpunt is speciaal bedoeld om ervaringen rond de decentralisaties snel op te kunnen vangen.

Waar loopt u tegenaan? Wat gaat er goed? En waar kunnen we – lokaal of landelijk – misschien mee helpen? Dat is de betekenis van de slogan van het meldpunt: ‘wij zijn er voor u!’

Het meldpunt is zeker niet bedoeld om onze gemeente de maat te nemen als zich problemen voordoen. Daar zijn de mantelzorgers zelf ook niet mee geholpen. De reacties worden altijd vertrouwelijk behandeld en zoveel mogelijk voorzien van een passend antwoord.

Voor zover een ingezonden reactie betrekking heeft op een strikt lokale aangelegenheid in uw gemeente, zal Mona Keijzer – na overleg met de indiener – deze graag onder de aandacht van de gemeente brengen. Wij als CDA Hardenberg kunnen dan aanvullend beoordelen of wij in dat specifieke geval nog iets kunnen betekenen.

We houden er rekening mee dat op het meldpunt reacties op andere zorgvragen binnenkomen. Ook in die gevallen zullen ze met ons gedeeld worden.

Wij zijn er van overtuigd dat het meldpunt een bijdrage  kan leveren aan de grote veranderingen waar deze mensen mee te maken gaan krijgen.

Het meldpunt blijft in ieder geval tot eind januari actief.