02 mei 2016

Motie stookontheffing

Als inwoner van de gemeente Hardenberg kunt u een ontheffing stookverbod aanvragen. Een aanvraag voor een stookvergunning op zondag wordt niet verleend.

Snoeihout verbranden is in de gemeente Hardenberg niet zonder ontheffing toegestaan. Snoeihout is een herbruikbare grondstof, die op een duurzame manier kan worden verwerkt. Daarom wordt hiervoor slechts in specifieke gevallen een ontheffing verleend van het stookverbod. Op 15 maart 2016 heeft het college besloten het verbranden van snoeihout te beperken en dat nu alleen nog in een zeer beperkt aantal gevallen onder voorwaarden ontheffing verleend kan worden van dit verbod.

In de raadsvergadering van 19 april is een motie ingediend (door Hans Botter (OpKoers.nu), Jacco Rodermond (D66), Petra Baarslag (Leefbaar Hardenberg), Rein Jonkhans (PvdA), Bert Gelling (VVD)), mede ondertekend door Gerrit van den Berg van het CDA Hardenberg. Zie bijlage voor de tekst van de motie.

Doel van de motie is om de beperking, zoals besloten op 15 maart 2016, te herroepen. Hiermee is de oude regeling weer van kracht geworden.

Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact op met Gerrit van den Berg. [contactgegevens]