03 november 2023

Openbaar vervoer is een recht, ook in Overijssel

Als CDA maken we ons zorgen om de ontwikkelingen in het openbaar vervoer. Buslijnen en haltes die geschrapt worden, treinen die soms niet rijden wegens gebrek aan machinisten of technische problemen. Om hier aandacht voor te vragen, maar ook voor de noodzakelijke verbeteringen aan de spoorverbinding Zwolle-Münster, namen de vier Overijsselse CDA-kandidaten voor de Tweede Kamer vanuit hun woonplaats de trein naar Wierden.

Ja, het is verkiezingstijd. Maar ook buiten verkiezingstijd zet het CDA in Overijssel zich in voor goed openbaar vervoer. De CDA-fractie in Provinciale Staten vroeg begin dit jaar om een actievere lobby voor een treinstation in Staphorst. Onlangs nog werden door de fractie vragen gesteld over het uitvallen van buslijnen door een chauffeurstekort en de problemen op het spoortraject Zutphen-Hengelo en het Kamperlijntje.

Onze vier Overijsselse kandidaten voor de Tweede Kamer zijn Hilde Palland (Kampen), Hanneke Steen (Hengelo), Mart van Lagen (Enschede) en Laura van de Giessen (Zwolle). Zij kregen op hun treinreis naar Wierden gezelschap van onder meer Laura Mak van de CDA-Statenfractie en Michiel van der Wal van CDA Zwolle. In Wierden werden ze opgewacht door onder meer Jelle Beintema van CDA Hellendoorn, Bernadette Morskieft van CDA Hengelo, Lianne Temmink van CDA Hof van Twente, Martino Vos, Simone Boerkamp en Wim Blokland van CDA Twenterand.