10 mei 2008

Evenementenbeleid

Het CDA is blij met het evenementenbeleid dat de gemeente heeft vastgesteld. Duidelijke regels voor iedereen voorkomen verwijten naar elkaar. Wanneer iedereen zich aan de opgestelde regels houdt, zal de overlast beperkt blijven. Bij grote evenementen zal altijd enige overlast zijn, maar het is maar wat je wilt horen of zien. Belangrijk is dat wel elkaars geneugten gunnen en geen redenen zoeken om iets tegen te houden.Het betreft een notitie waarin de 'zwaarte' van evenementen wordt beschreven en waaraan de verschillende categorien moeten voldoen. De categorien varieren van buurtbarbeques tot meerdaagse evenementen met wegafzettingen, muziek enz. In het beleid staat onder welke categorie een evenement valt en waaraan organisaties moeten voldoen om een evenement te organiseren.

Tijdens de commissievergadering inwonerszaken van 6 mei had de SGP bezwaar tegen een aantal genoemde evenementen, bezwaren die ook door per brief door de kerkenraad van de hersteld hervormde kerk werden geuit. Ook tijdens een inspraakavond waren soortgelijke geluiden te horen. Op zich niet mis mee, maar het gaat over waaraan evenementen moeten voldoen, niet over wat  er georganiseerd wordt. Juist door duidelijke regels op te stellen kunnen organisatoren gewezen worden op hun verantwoordelijkheid.

Klik hier voor het hele beleid: Evenementenbeleid