07 maart 2011

Jan Vosdag ontvangt prikstok van CDA

Al 15 jaar verspreiden eens per jaar groepjes kinderen en volwassenen zich in en rondom IJhorst, gewapend met prikstokken en vuilniszakken, om een voorbeeld te geven voor een schoon dorp. Deze dag staat bekend als de Jan Vosdag. De vrijwilligers die deze dag tot een succes maken zijn door het CDA Staphorst genomineerd voor de Noaberprijs Overijssel (zie voor meer info over deze prijs het artikel ‘Jan Vosdag genomineerd voor Noaberprijs Overijssel’ op deze website). Bij een nominatie hoort natuurlijk een bloemetje. Of in dit geval: een bloemetje én een prikstok van Talen Tools. Deze zijn overhandigd aan de dorpsraad IJhorst, omdat zij de organisatie van de Jan Vosdag in handen hebben. Maar de nominatie geldt niet alleen de organisatie, maar alle vrijwilligers - jong en oud – die deze dag tot een succes maken, hebben de nominatie verdiend!

18 maart wordt bekend of de Jan Vosdag zich Noaber 2011 mag noemen.