27 februari 2013

Ons Belang

Tijdens de raad van 26 februari 2103 heeft Niek Gosker namens de CDA fractie aangegeven dat er al jaren over “Ons Belang” wordt gesproken en het zo langzamerhand tijd wordt deze bouwval op te ruimen. Daarom moeten er concessies  gedaan worden. Soms kan het zoals het moet en soms moet het zoals het kan. Het CDA is zich ervan bewust dat de grenzen van het aanvaardbare zijn opgezocht, dat uitleg van bepaalde regels ter discussie blijft, maar dat uiteindelijk het algemeen belang een belangrijke factor wordt om met dit voorstel akkoord te gaan.

Uiteraard moet de inrichting van de stegen  zodanig zijn dat ook achter- en naastgelegen percelen goed bereikbaar blijven, zowel privé als bedrijfsmatig. Ook de toegang tot het nieuwe plan, zeg maar de nieuwe steeg moet voldoende aandacht krijgen en ruimte bieden voor een goede ontsluiting naar het achterliggende perceel ook voor bedrijfsmatig verkeer.

Een korte opsomming van14 jaar Ons Belang:

In 1999 eerste plan met 27 appartementen.In 2005 plan met  12 appartementen en 12 woningen.In  2007 plan met 21 woningen maar met een bijdrage van de gemeente van €131.500,-. In 2009 plan met 31 woningen.  In 2012 plan met 26 woningenIn 2013 plan van 2012 maar nu met 25 woningen