26 januari 2012

Oude schoollocaties Rouveen

Tijdens de raad van 24 januari is gevraagd een krediet beschikbaar te stellen voor de sloop van de gebouwen van de oude scholen De Triangel en De Levensboom en voor de gymzaal. Verder is het gevraagde krediet bestemd voor het bouwrijp maken van deze locaties voor een toekomstige bestemming. Wat die bestemming wordt is nog niet bekend, maar de discussie ging daar wel over. De oorzaak hiervan was een intentie verklaring die de gemeente heeft getekend voor de invulling van het terrein van De Triangel en de gymzaal.

In Rouveen is volop discussie over deze plannen waarover informatie op verschillende websites staat. Het college heeft een intentie verklaring getekend om tot een invulling te komen van dit terrein. De raad meende hierdoor buitenspel gezet te zijn, maar dat is niet het geval. Er is een verklaring getekend om een plan uit te werken en binnen een half jaar komt daarvoor een voorstel naar de gemeenteraad. Het onderwerp was niet de invulling van het terrein, maar nagenoeg alle fractie hadden hier wel vragen of opmerkingen over. Ook CDA woordvoerder Herriët Brinkman heeft haar bezorgheid hierover geuit. We wachten de werkelijke planvorming af maar verwachten wel vroegtijdig geinformeerd te worden en onze inbreng te kunnen geven.