24 januari 2009

Waterplan

Water wordt meer en meer en maatschappelijk onderwerp van groot belang. Hoe voeren het regenwater af, wat is het gevolg van de stijging van de zeespiegel, wat is het gevolg van de verstening. Tuinen van gras en planten worden steeds vaker vervangen door sierbestrating met als gevolg dat de natuurlijke afvoer van regenwater wordt bemoeilijkt. Daarom is het goed een waterplan te hebben.Het maakt ons bewust van de noodzaak van een goed waterbeheer en sluit aan bij onze gedachte van rentmeesterschap. Het CDA stemt daarom in met de vaststelling van het waterplan. Met nadruk noemt de CDA fractie het afkoppelen van het regenwater van de riolering. In het plan wordt gesproken over afkoppelkansen en wat de CDA fractie betreft wordt onderdeel uit het waterplan sterk door de gemeente gepromoot. Uiteraard samen met het waterschap. We zijn blij dat indertijd de hele gemeente is aangesloten op de riolering. Dat is voor veel burgers een financiële aderlating geweest en ook de gemeente heeft daar haar aandeel in geleverd. Het ontkoppelen van het regenwater is van dezelfde problematiek. In ieder geval wenselijk waar mogelijk.