19 juni 2024

Zilveren speld bij afscheid Dick Visserman

Dinsdagavond 18 juni heeft het CDA Zwartewaterland tijdens de Algemene Ledenvergadering afscheid genomen van twee markante bestuursleden: Dick Visserman en Joop Schraa. Beiden zijn sinds jaar en dag lid van het CDA en hebben zich in diverse (publieke) rollen actief ingezet voor de partij en de lokale gemeenschap.

Tijdens de Ledenvergadering werden beide heren in het zonnetje gezet waarbij Dick Visserman als aftredend voorzitter eerst het woord richtte tot oud-secretaris Joop Schraa. Hij noemde daarbij Joops inzet als raadslid in de gemeente Zwartsluis, zijn scherpte op de kernwaarden van het CDA en zijn loyaliteit en humor. Daarna werd op speciale wijze stilgestaan bij het afscheid en aftreden van Dick Visserman als voorzitter. Henri Bontenbal had een korte videoboodschap ingesproken en na een toespraak vanuit het bestuur werd door bestuurslid Ton Roerig van het CDA Overijssel aan Dick Visserman de Zilveren CDA-erespeld uitgereikt.

Dick Visserman heeft jarenlang als raadslid, wethouder en nu als voorzitter het gedachtegoed van het CDA tot uiting gebracht en deed dit met veel passie en energie. Daarnaast was en is hij een echte verbinder en heeft hij zijn werk altijd gedaan met oog voor mens en samenleving. De Zilveren CDA-speld is een blijk van de waardering die het CDA hiervoor heeft.

Na het afscheid van de aftredende bestuursleden vond de verkiezing van nieuwe voorzitter plaats. Hierbij is Margreet Bosma uit Zwartsluis unaniem als nieuwe voorzitter gekozen. Margreet heeft jarenlang als raadslid het CDA in de gemeenteraad vertegenwoordigd, is erg betrokken bij de koers van het CDA en heeft een groot netwerk binnen en buiten de partij.

Het CDA Zwartewaterland is de aftredende bestuursleden zeer dankbaar voor hun jarenlange inzet en wenst Margreet veel succes in haar nieuwe rol!