Het ochtendprogramma vindt plaats tussen 10.00 en 12.00 uur. Daarin vinden onder meer de volgende onderdelen plaats:

• Korte opening met welkom en formele opening van het congres.
  • Het eerste deel van het plenaire programma met het Wilhelmus, het in memoriam, het meditatief moment
  • Een uitgebreid huishoudelijk deel met vaststelling verslag congres 23/03/24, vaststellen van de begroting 2025, wijzigingen van de reglementen, benoemingen en afscheid en het CDJA.
  • De behandeling van de ingediende resoluties.

Tussen 12.00-13.00 uur lunchen we gezamenlijk.

Om 13.00, na de lunch, gaan we verder met de Dag van de Christendemocratie. Hier gaan we uiteen in verschillende deelsessies. In twee rondes komen er vele onderwerpen aan bod.

Om 15:45 komen we weer plenair samen met onder meer een speech van de politiek leider Henri Bontenbal en een afsluitende act.

We sluiten de dag af met rond 16.45 uur een borrel. Aansluitend viert het netwerk de Dertigers het 10-jarige bestaan van het jaarlijkse Dertigers diner.

Resoluties

Tijdens het plenaire ochtendprogramma van het congres komen de resoluties aan bod.

Wil je een resolutie indienen, dan gelden hiervoor de volgende regels:

1. Je kunt een resolutie indienen namens een provinciale afdeling, het CDJA of het CDAV of een netwerk
  2. Je kunt een resolutie indienen namens een gemeentelijke afdeling
  3. Je kunt een resolutie indienen namens 25 individuele leden.

Uiterste datum indienen resoluties: donderdag 3 oktober a.s. uiterlijk 10.00 uur, via [email protected]

Je moet voor het indienen van een resolutie gebruikmaken van het format (hier te downloaden).

Plaatsing resoluties op de website voorzien van een preadvies: donderdag 31 oktober 2024, einde middag.

Deelsessies

Tussen 13.45-15.45 uur zullen er diverse parallelle sessies plaatsvinden op de Dag van de Christendemocratie.

Op het aanmeldformulier kun je aangeven welke deelsessies je wilt volgen. Via onderstaande button kun je alles lezen over de deelsessies.

Stemrecht partijcongres

Je hebt stemrecht als je voor 14 september 2024 lid bent geworden.

Daarnaast moet je uiterlijk bij aanvang van het congres aan je financiële verplichtingen hebben voldaan. Dit houdt voor dit congres in dat je je contributie over 2024 betaald moet hebben, als je contributie plichtig was.

Heb je nog niet aan je financiële verplichtingen voldaan, dan kun je het juiste bedrag overmaken op NL97INGB 0000 712 000 tnv Stg. Secretariaat CDA, ovv je relatienummer en contributie 2024.

Het helpt ons als je je ruim op tijd aanmeldt voor het congres en je contributie voor 2024 op tijd betaald hebt. Dan kunnen wij nog controleren of we je contributie hebben ontvangen en je stemrecht toewijzen.

Vergaderstukken

Locatie en bereikbaarheid

Locatie partijcongres

Nieuwe Buitensocieteit

Stationsplein 1

8011 CW Zwolle

Bereikbaarheid

Kom je met de trein of bus? Dan bereik je Nieuwe Buitensociëteit binnen 60 stappen vanaf het station. Nieuwe Buitensociëteit is recht tegenover de stationsuitgang centrum Zwolle gelegen. Vanaf het grootste gedeelte van de grotere stations van Nederland gaat er een directe verbinding naar Zwolle en vanaf Amsterdam kan je zelfs gebruik maken van de Hanzelijn, waarmee je binnen 1 uur en 10 minuten in Zwolle bent!

Parkeren

Kom je met de auto?Dan bereik je Nieuwe Buitensociëteit binnen 10 minuten vanaf de snelweg (afslag Zwolle Zuid of Zwolle Centrum op de A28). Je kunt naast de Nieuwe Buitensociëteit parkeren op het parkeerterrein (ingang vanaf Stationsweg Zwolle), dit terrein beschikt over 110 plekken. Tegenover Nieuwe Buitensociëteit is ook te parkeren in parkeergarage Stationsplein, en beschikt over 280 plekken. De parkeergarage ligt direct aan het Stationsplein, op loopafstand van het centrum en direct naast Station Zwolle. De parkeergarage is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. Mochten beide garages vol zijn, dan zijn er genoeg parkeerplekken in de wijk rondom de locatie. Verder zijn parkeergarage Emmawijk en parkeerterrein Burgemeester van Rooijensingel beide op 5 minuten loopafstand. Voor alle parkeerplekken geldt een tarief van 2,20 euro per uur, met een maximum tarief van 11 euro per dag.

Catering

Consumpties en lunch
Consumpties en lunch zijn voor rekening van de deelnemers. Je kunt deze op de locatie alleen met de pin afrekenen, je hoeft geen consumptiemunten te kopen.

Op eerdere congressen kon je lunchbonnen bij ons kopen, dat kan dit jaar niet. De lunch koop je uitsluitend bij de locatie. Mocht je allergieën of dieetwensen hebben, dan kan je invullen op het aanmeldformulier.

Dertigers Diner
In 2014 is het netwerk de Dertigers begonnen met een jaarlijkse Dertigers Diner aansluitend aan het partijcongres. In 2024 bestaat het Dertigers diner dus 10 jaar! Dat willen de Dertigers graag vieren en daarom hebben ze een 10-jarige bestaan diner in de binnenstad van Zwolle op loopafstand van de locatie van het partijcongres.

Je kan je aanmelden via deze link.

Mocht je vragen hebben, dan kan je mailen naar [email protected]