12 juli 2023

René Peters niet terug in de Kamer

Na deze periode gaat René Peters niet door als Kamerlid. René: "Het Kamerlidmaatschap brengt me veel, ik breng ook het een en ander, maar het kost me ook veel. Ik blijf graag mezelf. Tot nu toe is dat met enige moeite best gelukt. En dat wil ik zo houden. Tot november zijn jullie niet van me af."

Naar alle waarschijnlijkheid zijn er in november 2023 verkiezingen voor de Tweede Kamer. René stelt zich niet opnieuw verkiesbaar. Daarmee komt in november na zeven jaar wethouderschap en zes jaar Kamerlidmaatschap een einde aan zijn politieke carrière. Tot de installatie van de nieuwe Tweede Kamer blijft René zich inzetten voor heel Nederland en onderwijs en de jeugdzorg in het bijzonder.

CDA Fractievoorzitter Pieter Heerma benadrukt in zijn reactie René's verfrissende perspectief: "Je bent altijd jezelf gebleven. Als geen ander kun jij mensen meekrijgen door ze anders te laten kijken naar iets wat niet normaal is: een mobieltje in de klas of de wildgroei in de jeugdzorg. We gaan je missen, René."

Bij DTVNieuws licht René zijn besluit toe.