Theo Rietkerk is sinds 2019 lid van de Eerste Kamer. Op dit moment is hij voorzitter van de commissie voor OCW en ondervoorzitter voor IWO. Eerder was Theo van 1998 tot 2003 lid van de Tweede Kamer namens het CDA. Hij was woordvoerder politie, criminaliteitsbestrijding en veiligheid. Van 2003 tot 2014 was hij lid van Gedeputeerde Staten in de provincie Overijssel. Hij begon zijn carrière als projectmedewerker bij het ministerie van Economische Zaken. Daarna is hij onder meer werkzaam geweest als ambtenaar bij de provincie Overijssel.

Ik voel een opdracht om de christelijke waarden vertaald naar deze tijd handen en voeten te geven door gedrag en handelingsperspectief.

Paspoort

• Theo is geboren in 1962
  • Woont met zijn vriendin in Kampen
  • Voorzitter van het college van bestuur van scholengemeenschap Landstede Groep.
  • Voorzitter van de raad van commissarissen van de Roelofs Groep
  • Vader van vier kinderen

Wist je dat Theo…

• voorzitter van het bestuur is van voetbalvereniging Go-Ahead Kampen?
  • houdt van sporten, wandelen, Bonaire en Zeeuwse bolussen?
  • samen met Boris Dittrich de initiatiefnemer is geweest om de verjaringstermijn voor de vervolging van moord te laten vervallen?
  • van origine een Zeeuw is? En geboren is in Goes?
  • in 2007 door Trouw werd uitgeroepen tot beste provinciebestuurder van Nederland?

Over Theo

In het dagelijks leven is Theo voorzitter van het college van bestuur van scholengemeenschap Landstede Groep. Daarnaast is hij actief bij tal van verenigingen. Theo heeft ruime ervaring als volksvertegenwoordiger, bestuurder en als voorzitter van het bestuur in het onderwijs.