Willem
08 juli 2016

Aangenomen moties Statenvergadering

Afgelopen maandag was de laatste Provinciale Statenvergadering voor het zomerreces. Hieronder vindt u de aangenomen moties die het CDA (mede) heeft ingediend:

Het CDA heeft samen met de SP een motie ingediend voor extra aandacht voor aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt voor (V)MBO. Daarnaast heeft CDA met SGP ea motie ingediend die oproept tot concrete inzet van de Provincie voor de Regio FoodValley, zo nodig met financiële middelen. Beide hebben het gehaald! Verder heeft het CDA en toezegging gekregen van het college om naar de mogelijkheden voor brede visie op de N233 te kijken, van de A12 tot de provinciegrens ten aanzien van doorstroming en betrokkenheid.

Tijdens de Statenvergadering heeft het CDA ook samen met GroenLinks en D66 en motie ingediend om college de opdracht te geven om met een plan van aanpak te komen voor aanschaf van Zero Emissie Busvervoer en heeft het CDA samen met VVD en ChristenUnie een motie ingediend over het college te laten inventariseren waar de provincie nog meer kan bijdragen aan geluidschermen die fijnstof absorberen of energie opwekken. Ook deze moties hebben het gehaald!

Op 19 september 2016 vindt de volgende Provinciale Statenvergadering plaats in het provinciehuis van de provincie Utrecht.