22 mei 2019

Agnes Mulder bij thema-avond over energietransitie in Woerden

Tweede kamerlid Agnes Mulder bij thema-avond over energietransitie Woerden

Op maandagavond 27 mei is Tweede Kamerlid Agnes Mulder (CDA) te gast op een thema-avond over de energietransitie in Woerden. Mulder is woordvoerder op het gebied van energie en duurzaamheid. Zij vertelt tijdens de avond over de opgave van de energietransitie zoals daar nu in de Tweede Kamer over wordt gesproken. Vertegenwoordigers van het inwonersinitiatief Duurzaam Woerden en lokale ondernemers geven voorbeelden van wat er in Woerden al gebeurt op dit moment.

Om het thema energietransitie kun je op dit moment niet heen. In iedere krant, op TV en op internet wordt erover geschreven, gepraat of getweet. Doel van de thema-avond is inwoners te informeren over de stand van zaken rondom energie op landelijk niveau en op lokaal niveau. Vervolgens kunnen inwoners ook hun ideeën en zorgen meegeven en bespreken. Tweede Kamerlid Agnes Mulder neemt het landelijke beeld voor haar rekening. Raadsleden John Boere en Job van Meijeren vertellen iets over wat de gemeente Woerden op dit moment doet. Daarna is het woord aan vertegenwoordigers van het lokale inwonersinitiatief Duurzaam Woerden en enkele lokale ondernemers die vertellen over hun ervaringen en de uitdagingen van de energietransitie.

De avond vindt op maandagavond 27 mei plaats, aanvang 19.30 uur. Omstreeks 21.30 uur is de avond afgelopen. De avond vindt plaats in ‘Het Baken’, Beneluxlaan 3 Woerden. Deze thema-avond is een initiatief van CDA Woerden. Toegang is (uiteraard) gratis.