16 oktober 2019

Beste boeren, fruittelers en tuinders

Beste boeren, fruittelers en tuinders,

Jullie zijn maandag in grote getalen naar Utrecht gekomen. En we hebben goed naar jullie geluisterd. Er wordt de laatste dagen veel over jullie en jullie prachtige werk gesproken zonder dat er echt met jullie gesproken wordt.

Vaak, ongehinderd door de correcte feiten, zijn er veel verwijten richting jullie uitgesproken. Die verwijten doen geen recht aan de bijdrage die al is geleverd door jullie als het gaat om vermindering van stikstofuitstoot.

Wij als CDA Provincie Utrecht maken jullie geen verwijten. Het stikstofprobleem is namelijk een probleem van ons allemaal. Er moet dan ook een acceptabele oplossing komen voor iedereen: boeren, burgers, bouwers, etc.

Wij vinden het belangrijk dat de provincie met de boeren om tafel gaat zitten en gaat luisteren. Vervolgens moeten we samen kijken hoe we tot een goede oplossing gaan komen. Dus nu geen overhaaste beslissingen nemen en snel de regels aanpassen maar een weloverwogen keuze waarbij alle partijen worden gehoord.

Zo bouwen we met zijn allen aan een provincie die we door kunnen geven aan de volgende generatie.