31 oktober 2016

CDA: opheldering over mobiel bereik in de provincie Utrecht

Het CDA heeft schriftelijke vragen gesteld over de mobiele bereikbaarheid in de provincie Utrecht. Aanleiding is een enquête van RTV Utrecht waaruit blijkt dat 42 procent van een kleine 700 respondenten in de regio problemen ondervindt met het bereik van hun mobiele telefoon of smartphone.

Het CDA vindt met het oog op de veiligheid, regionale economie en leefbaarheid van groot belang dat mobiel bereik in de provincie niet tekort schiet. Het CDA wil daarom weten of de provincie ook signalen van beperkt mobiel bereik in de provincie heeft ontvangen en of alarmnummer 112 ten alle tijden mobiel bereikbaar is.

CDA Statenlid Derk Boswijk: ‘In een noodsituatie kan elke seconde tellen, waardoor het van groot belang is dat alarmnummer 112 direct bereikbaar is. Het is daarom belangrijk dat mogelijke knelpunten in kaart worden gebracht en in samenwerking met de providers en het Rijk wordt gekeken op welke wijze verbeteringen mogelijk zijn op het gebied van mobiele bereikbaarheid’.