27 januari 2016

CDA provincie Utrecht organiseert primary

Op 15 maart 2017 gaat Nederland weer naar de stembus voor een nieuwe Tweede Kamer. De voorbereiding is al in gang gezet, want er is veel werk te doen voor program, kandidaten en campagne. Geïnspireerd door de initiatieven in de provincie Utrecht heeft het Partijbestuur de mogelijkheid van provinciale primaries nu officieel gemaakt. Het CDA in de provincie Utrecht zal in het kader van de Tweede Kamerverkiezingen ook nu weer zo’n primary organiseren.

Alle kandidaten uit de provincie Utrecht die door de landelijke selectiecommissie onder leiding van Liesbeth Spies “geschikt” worden bevonden, hebben de vrije keuze om deel te nemen aan deze primaries. Kandidaten moeten dus in elk geval zelf eerst solliciteren op de gebruikelijke manier.

Het doel van deze primary is het selecteren van talent. De winnaar van de Utrechtse primary verdient automatisch een plaats bij de eerste 30 kandidaten op de verkiezingslijst voor de Tweede Kamer. Dit evenement vindt plaats in de maand juni. Op een later tijdstip laten we u weten, waar en wanneer precies.