12 december 2017

CDA stelt vragen over MIRT en de regio

Tijdens het vragenhalfuurtje van de Statenvergadering op maandag 11 december heeft Statenlid Ardin Mourik aandacht gevraagd voor de regio in MIRT. Op 8 december 2017 meldde het college van Gedeputeerde Staten in een brief over de resultaten van MIRT overleg dat in de Utrechtse regio 7,5 Miljard euro zal worden gebruikt ter verbetering van de mobiliteit. Hierbij wordt gesteld dat niets doen geen optie is. Vervolgens wordt de problematiek bij Utrecht CS en Utrecht Science Park beschreven. Er is geen melding van Provinciale projecten die de verkeersproblematiek bij Mijdrecht N201, Doorn N227, Rhenen, etc. - zoals beschreven in het mobiliteitsprogramma en onlangs bevestigd door het KiM - aan gaan pakken. Reden voor het CDA om te vragen hoe het zit met de prioritering van de regionale knelpunten.

Klik hier voor de vragen.