10 maart 2016

CDA: structurele veiligheidsoplossing nodig kruising Europabaan-Noordzee in Woerden

Het CDA wil dat Gedeputeerde Staten met de gemeente Woerden gaat zoeken naar een structurele oplossing voor de verkeersveiligheid bij de kruising Europabaan-Noordzee in Woerden. Aanleiding zijn drie ernstige ongelukken die in de afgelopen periode hebben plaatsgevonden.

Het CDA heeft vorig jaar al aandacht gevraagd voor verkeersveiligheid bij de kruising in zowel de Provinciale Staten als in de gemeente Woerden. Destijds heeft dit tot maatregelen geleid die voortkwamen uit het overleg tussen de provincie en de gemeente. Zo is een herhalingsbord met 50 km/uur toegevoegd en is de verkeerlichtenregeling aangepast. Echter blijven er nog steeds ernstige ongelukken plaatsvinden, wat reden is voor het CDA om vragen te stellen.

CDA Statenlid Jan Willem Jansen: ‘Het CDA vindt de verkeersveiligheid van groot belang. De situatie met meerdere ernstige ongelukken is voor het CDA een teken dat opnieuw snel overleg nodig is tussen provincie en gemeente Woerden om te bekijken of de genomen maatregelen werken en of extra maatregelen moeten worden genomen’.