10 oktober 2016

CDA wil meer aandacht voor het Groene Hart

Het CDA zou graag zien dat het Groene Hart een duidelijkere positie krijgt in de agenda recreatie & toerisme van de provincie Utrecht. Het CDA vindt dat voor dit unieke gebied nog te weinig aandacht is.

Uit onderzoek van de Universiteit Wageningen, in opdracht de Vereniging Vrijetijdslandschap Groene Hart West en de ANWB, blijkt dat het Groene Hart weinig bekendheid heeft. Dit komt door weinig regie, samenwerking en promotie. Hierdoor worden de mogelijkheden niet optimaal benut.

CDA Statenlid Derk Boswijk: ‘Het Groene Hart is een fantastisch gebied met de talrijke oudheidskamers, historische dorpen en binnensteden, bijzondere landschappen, lokale initiatieven en evenementen als kaasmarkt in Gouda en de Koeiemarkt in Woerden. Het is belangrijk dat er via onderlinge samenwerking een gezamenlijk wil ontstaat om het gebied echt goed op de kaart te zetten. De provincie Utrecht kan hier aan bijdragen door het Groene Hart een duidelijkere positie te geven in de agenda recreatie & toerisme. Het CDA wil op deze wijze een belangrijke eerste stap zetten’.