22 januari 2020

Geslaagde nieuwjaarsreceptie

Maandag 13 januari vond de goed bezochte nieuwjaarsreceptie van het CDA Provincie Utrecht plaats. We waren dit keer welkom in the Foodclub in Utrecht, een leuke nieuwe tent aan de Amsterdamsestraatweg.

We begonnen de avond met het zij-aan-zijdiscussiestuk. Evert Jan van Asselt, één van de schrijvers van het stuk, vertelde over de achterliggende gedachte van dit stuk. Het startdocument Zij aan zij is de aanzet voor een perspectief op het Nederland van 2030. Er wordt kritisch en constructief gekeken naar waar wij op de lange termijn naar toe willen met Nederland en welke fundamentele keuzes daarvoor vanuit christendemocratisch perspectief nodig zijn. Op veel verschillende plekken in de partij wordt dit stuk uitgebreid besproken. Deze avond ging men in verschillende groepen uiteen om diverse stellingen te bespreken. Dit leverde leuke en inhoudelijke discussies op. De uitkomsten hiervan worden meegenomen naar Den Haag.

Om 20.00 uur trapte provinciaal voorzitter Jacco van der Tak de nieuwjaarsreceptie af. Hij meldde zin te hebben in het komende jaar en maakte de vergelijking met de roaring twenties in de vorige eeuw. Ook fractievoorzitter in de Provinciale Staten Derk Boswijk wenste de aanwezigen een goed 2020. Ko Droogers, de fractievoorzitter van het CDA in het waterschap HDSR, vertelde waar zij zich zoal mee bezig gaan houden in het nieuwe jaar. Daarna was het tijd voor de borrel om met elkaar bij te praten.

En zo hoort het ook: een inhoudelijke avond met ruimte voor ontmoeting. Op naar een mooi 2020!